Beheer

Binnen Koppeltaal is het van belang dat de gezamenlijke Koppeltaal-dienstverlening altijd beschikbaar is, zodat de gebruikers van Koppeltaal (cliënt en behandelaar) geen problemen ondervinden. Om dit voor elkaar te krijgen, is ketenbeheer ingericht. Ketenbeheer is de verzameling van beheerprocessen en -producten die ervoor zorgen dat bij elkaar horende en aansluitende processen als geheel efficiënt en effectief functioneren.
 

Inrichting ketenbeheer binnen Koppeltaal

Een GGZ-zorgaanbieder moet voordat hij Koppeltaal echt kan gebruiken een beheerorganisatie inrichten. Koppeltaal helpt hierbij.

Beheerworkshop

De Koppeltaal-beheerworkshop is een verplicht onderdeel. In de workshop worden beheerders van de applicaties bekend gemaakt met de specifieke beheerrollen en -processen op ketenniveau.
Na het volgen van deze workshop weet de GGZ-zorgaanbieder wat er van hem verwacht wordt en wat hij nog moet doen om de beheerorganisatie goed in te richten.

Supportal

Koppeltaal stelt de online tool ‘Supportal’ ter beschikking, zodat alle beheerders van elkaar op de hoogte zijn van gepland onderhoud, ketenbrede wijzigingen en verstoringen. Daarnaast zijn de contactgegevens van andere Koppeltaal-deelnemers, zoals de GGZ-zorgaanbieders, IT-leveranciers en Koppeltaal Support hier te vinden. Toegangsgegevens voor Supportal ontvangen de beheerders tijdens het aansluitproces.

Ondersteuning

Koppeltaal biedt ondersteuning via Koppeltaal Ketensupport. Koppeltaal Ketensupport ondersteunt de beheerorganisaties met analyses en informatie bij het oplossen van ketengerelateerde problemen.

Op de pagina Documentatie en tools vindt u onder andere de Koppeltaal DAP (Dossier Afspraken en Procedures) die uitgebreid ingaat op de afspraken, rollen en verantwoordelijkheden die samengaan met goed ketenbeheer. Ook vindt u daar de linkjes naar de verschillende Koppeltaal-supportomgevingen.

 

naar Documentatie & tools